Baaring forsamlingshus 2016

Set tilbage på det sidste år, er der flere gode ting at nævne. Det lykkedes at få midler gennem Landsbypuljen til udvendig renovering af murene. Arbejdet blev sat i gang efter sommerferien, og det blev færdigt til november, inden Baaring Forsamlingshus fejrede dets 130 års jubilæum. Der har aldrig tidligere været repareret på murene, hvor det ældste er fra 1886. En gammel solid bygning, der er bevaringsværdig. Det er også vigtigt at nævne, at borgere i sognet hjalp finansielt; forsamlingshuset betyder noget for sognet.

Et tilskud fra Fionia fonden og Middelfart Sparekasse har også været velkomment. Det er dyrt at vedligeholde et forsamlingshus, selv om vi klarer os langt hen af vejen med frivillige kræfter.

Udlejningen til private fester har været tilfredsstillende. Da det er et ”nøglehus” (uden vært/kok) bliver det oftest brugt, hvor der leveres mad udefra.

De faste brugere, koret og ikke mindst motionsholdet, giver liv humør og glæde et par dage hver uge. Støtteforeningen er vært ved fastelavns- og juletræsfesterne med fantastisk opbakning af voksne og børn. Der er mindst 4 fællesspisninger hvert år, hvor frivillige danner et madhold, der friske møder op og laver mad til en sal, der bliver fyldt med forventningsfulde gæster. Før, under og efter middagen synges der fra højskolesangbogen. Et nyt tiltag er nedsat pris til børn, som er meget velkomne. Desuden afvikles det årlige loppemarked i september med trofaste hjælpere hvert år. Og overskuddet går hvert år til husets drift og nye tiltag.

Et fast indslag har igennem mange år været L’hombre- klubben, der èn torsdag i måneden brugte den lille sal til at spille kort i. Det stoppede desværre til sommerferien sidste år grundet for få kortspillere.

Der er en driftsbestyrelse og en støtteforening. Populært sagt så bruges de penge støtteforeningen tjener ind ved diverse arrangementer til driften af huset. Der holdes møde sammen og der er fælles kasserer og sekretær. Bestyrelserne er afhængig af hinandens hjælp.

En står fast for udlejning af huset, kontrakter m.m. Der er opgaver som andre tager sig af, f.eks. rengøring, aflæsning af forbrug, PR, plakater, billetter, sætte affaldscontainer frem til afhentning og meget andet. Opgaverne forsøges at passe ind i behov og tid for den enkelte i bestyrelserne.